Hejhejhej. Alla bilder och fetade texter kommer ___HÄRIFRÅN___ men jag tyckte det var så himla nostalgiskt att jag ville oxå ha det och kommentera allt med ett nostalgiskt ååååååååh. 



Jag var ju inte så väldans gammal under 90-tale, min ungdomstid var ju inte riktigt då. Men eftersom alla mina storasyrror var de coolaste 90's teens jag visste och allt jag ville bli så har jag liksom levt i det genom dom och deltagit på en hel del.

Hockey var nog inte lika stort här nere i Skåne, vi var mestadels omgivna av fotbollskidz. Alla ute hos oss spelade i BW90 i Bjärsjöladgård. DeT vAr DäR dEt HäNdE.


Minns att min syrra Matilda hade sånnahär om jag inte minns fel.

Hehe, åh bärbar musik. Alltid lyssnade vi i bilen påväg till sommarstugan i Blekinge. Dock var vi nog inte så hightech utan körde stadigt på inspelade kasset från radio. Josses mixar var åh-så-c00lt att få ärva!!!

Alltid på nåns spellista. Still goin strong på listorna.

Varför slutade en ens med detta???


Lol, hänger såklart fortfarande på väggen! Good. I was so in love. Minns när jag stal Josses Hanson-kasset när jag var ensam i Blekinge och lyssnade heeeele dagen tills mamma kom på mig. Så jävla värt.

!!!!! Minns framför allt barndomskompis Therese. Hennes storasyster hade DATE-parfymer i sin hylla. Vi hängde alltid på hennes rum och hon hade så många av dom. Jag tänkte alltid att när jag blir stor å cool kommer jag oxå lukta DATE. Where'd you go???

O.R.G.I.N.A.L. Deras jeans!

Vi hade inte mycket märkeskläder men denna tjocketröja. Precis som Elin i Fucking Åmål. 

Asså kände mig nog aldrig så fräsig som när jag fått ärva Matildas svarta vida byxor. Ända sedan jag växte ur dom har jag längtat tills dom skulle sälja igen och NUU FINALLY! *hyllar å klappar händer*

Var hittar man dom idag?

Detta ligger 1a på åååååååh-listan. SOM jag ville ha ett par Buffalo-skor, men jag var för liten tyckte mamma. Minns att mina syskon hade fakeversioner, och jag var så avis. NU har jag ett par väldigt fina beiga med ljusblått på WOOOOOH. Och jag minns att indianerna som på marknaderna, som gjorde fina flätor i håret, brukade ha Buffalos. King.

♡♡♡ Kan inte fatta att jag slängde min...

Hade jag aldrig en. Men jag önskade!

Oh I remember. Körde även på lila hårspray. Ye.

Mamma hade alltid läppenna! Haha åh.

Var omöjligt att missa. Minns att Crille & Linus klädde ut sig till riktigt bra versioner av Ronny & Ragge på niornas utklädning.

Hehe slängde mitt när jag var ledsen på en kåmpiz :'((( 

Sjukt bra grej. Varför slutade en??? Jag ska göra en mina-vänner-ifyllning här.

Fattade aldrig grejen. Sry Pamela. Döpte bara mina barbies efter dig, för det var ett cuult namn.

It was Brian Littrell. Såhär i efterhand; nääääätack.

Snake i mitt hjärta. Tror aldrig någon av oss hade en sånhär mobiltelefon. Men Cicci i skolan hade, den fick jag och Tilda låna ibland om vi hade glömt ringa dagen innan och fråga bara plötsligt kände i skolan att OMFGjdslfsjkdf vad kul det hade varit om vi kunde åka bussen hem med varandra efter skolan JUST IDAG PERFECT DAY. Som om en inte kände så varje dag typ.

Josse var så cool in dat frillz. I remember.

Well jag hade en. Men jag hade inte lika många vänner som dom allra coolaste i skolan samt syrrorna. Minns jag träffade en kille där som jag pratade med i flera år. Ujujuj.


Asså LOOOOOOOOOOOL.

A d e fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar