Tidigt i morse kom vi hem. 

Tänk om livet alltid hade sett ut såhär. Varje helg åt en äggmacka med juice till frukost. Sen traskade en till spårvagnen, rev ut spelschemat ur metron och kollade konserter resten av helgen, lyssnde musik. Känd å okänd. En hade inte behövt ligga i ett rum i Gbg en söndagsmorgon och tänka att jag vill inte tillbaka till Malmö (iall fall inte till en tom lägenhet). Kanske lite. För jag ska skriva i dagboken, det behövs. Det är mycket nu. I kropp å själ. På ett uppfyllande sätt, överfullt, översvämning.
Hej vad kan jag hjälpa dig med?
Jag har svämmat över och det händer ganska ofta. Har ni nåt botemedel mot det?

 Det finns en sak som jag tänker på ibland. Jag vet att det är orättvist av mig att tänka så. Men jag gör det ibland och då blir jag rädd å tänker tänk om jag har rätt. Men så tänker jag lite till å kommer på att det finns. Jag är ombytlig, ändrar mig mycket, vill det för att sedan vilja det. Men det finns saker som jag är säker på. Som jag alltid e säker på. Å sånt kan ju ta tid, å det är väl bra att vara noggrann så....jag får väl bara ha lite tålamod å andas djupt å lyssna på musik å vara glad att det är augusti och att jag i alla fall inte ska till plugget om en vecka.

Nu e jag så in i helvetes hungrig, på äggmacka. Det ska bli skönt att åka tåg. Sen ska jag möblera på rummet när jag kommer hem. Å köpa kort på badhuset. Om jag vågar kolla på kontot.

Ps. Jag gillar inte Ben&Jerry-glass. Det smakar inge bra. Ds.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar