Kring vårt matbord sitter vi ofta och filosoferar och diskuterar. Jag tycker om kök. Dom är gemensamma, där finns mat och det är där det händer lix. När vi äter frukost pratar vi ibland om drömmar vi haft. Inatt drömde jag att jag stötte ihop med en tiger. Den gick nedanför där jag satt. Den såg ganska stor ut men när jag lyfte upp den var det bara en unge som man kunde kela och klappa. Mamma sa wow och det betyder nog något bra. Så jag googlade och tog första bästa och jovisst där sod det: Tiger: Tigern utmanar dig till kamp. Kämpa på och du kommer att övervinna svårigheterna. Läskigt passande. Och av egna flummiga teorier tänkte jag att när den såg stor ut men visade sig vara en unge kanske det symboliserar att problemen eller utmaningarna en har verkar större än vad dom kanske faktiskt är.

Sen bara för att jag väldigt ofta och har gjort sen några år tillbaka drömmer om spindlar var jag tvungen att kolla vad det kunde betyda och mycket riktigt; Drömmer du om en spindel betyder det att du inte ska låta dig slås ner av dina motgångar och envist fortsätta mot det hägrande målet.

För matbord och köksbords diskussioner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar