Jo jag tänkte på en grej. Jag tänkte att om en gör sig oberoende av konsumtion så blir en också betydligt mindre beroende av pengar. Det enda en behöver pengar till då är mat och tak över huvudet och på så vis blir en heller inte delaktig i samhällets stresshets, den som jag föraktar så och känner att jag ändå går in i ibland. En måste jobbajobbajobba så en får massa pengarpengarpengar så en blir stressadstressadstressad och blir trötttrötttrött och ledsenledsenledsen. Istället kan jag jobba för överlevnads skull, för försörja mig måste jag ju göra och då blir jobbet meningsfullt för den saken. Jag kommer ha tid för livet och kunna ta hand om migsjälv och det jag vill och jag kommer inte bli sjuk och ledsen på grund av stress i alla fall.

Det är svårt och tar tid för mig att komma på sånt här, jag är ju precis som alla som lever i denna tid ändå så väldigt präglad av den materialistiska tiden. Det är ju det våra liv till stor del kretsar kring, inbillar vi oss i alla fall. Jag tror att om en går till botten med det hela så är det ju egentligen inte det det gör och det är kanske bland annat därför vi blir ledsna och mår dåligt ibland, när det går över styr. För vi sliter och står i, jobbar, stressar och ska hinna med fyra, fem saker när vi egentligen kanske "bara" har kapacitet till två och många gånger vet vi inte ens varför vi gör allt det vi gör. Det är svårt och ibland tänker och känner jag att hur ska det bli? Vad ska jag göra? Hur ska jag ha det i livet. För tänker jag i alla fall inte ha det. Jag tänker inte göra på det viset, ha det på det viset. Det är väl då en måste lyfta av locket, kika över kanten. Vandra längs skogsstigarna istället för motorvägen och upptäcka att det finns andra vägar än motorvägen som en bara ska köra snabbt och rätt fram på och det finns inga möjligheter till avvikelser. Det här får jag tänka vidare på. Gonatt internetfriends



Ps. Lite spännande och c00lt att det är internetkompisar som het hittat hit from Malaysia och Thailand bland annat. Big welcome!!! ♡☮☼♘✌♩♪♫♬

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar